Pohon našej udržateľnej budúcnosti.

Hyundai sa stal priekopníkom v oblasti technológie palivového článku na vodík uvedením modelu ix35 Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), prvého sériovo vyrábaného automobilu poháňaného vodíkom. Odvtedy sme uviedli ďalšiu generáciu vozidiel FCEV, úžitkové vozidlá FCEV, ako aj riešenia mobility budúcnosti.

Prečo potrebujeme vodíkovú energiu.

Ako sa naše mestá a spoločnosti začínajú posúvať smerom k alternatívnym energiám, rastie význam vodíka ako udržateľného a efektívneho zdroja energie. Vodík ako jeden z najrozšírenejších chemických prvkov vo vesmíre poskytuje dlhodobé riešenie problémov energetického sektora dneška. Budúcnosť vodíka nikdy nebola sľubnejšia.

  1. Šetrný k životnému prostrediu.

    Na rozdiel od konvenčných fosílnych palív vodík vytvára iba vodu, elektrický prúd a teplo, a preto neemituje skleníkové plyny alebo tuhé častice.

  2. Skladovateľný a prepravovateľný.

    Pri skvapalnení sa objem vodíka dá zredukovať na 1/800. Vďaka tomu sa vodík vo vysokotlakových nádržiach dá jednoducho skladovať a prepravovať.

  3. Vysoko efektívny.

    Palivové články na vodík majú efektivitu 50 – 60 %, keď vyrábajú elektrinu, a 80 – 90 %, keď sa recykluje vytvorené teplo.

Zelený vodík

Pokrok s pozitívnou energiou.

V súčasnosti sa väčšina vodíka vyrába extrakčnou metódou zo zemného plynu zloženého z uhlíka a vodíka. Je to lacnejšie ako iný spôsob výroby, no počas výroby vznikajú emisie skleníkových plynov. „Zelený“ vodík naproti tomu umožňuje nulové emisie, a preto je považovaný za palivo budúcnosti.

  1. Čo je zelený vodík?

    „Zelený“ vodík sa vyrába elektrolýzou vody, a preto nevytvára nijaké uhlíkové emisie. Na výrobu sa využíva elektrická energia z obnoviteľných zdrojov – z vetra a solárnych panelov –, ktorou sa voda delí na vodík a kyslík.

  2. Podpora zeleného vodíka.

    V auguste 2021 Hyundai oznámil spoluprácu s Next Hydrogen Corporation pri spoločnom vývoji systému alkalickej elektrolýzy vody, umožňujúcej nákladovo efektívnu výrobu čistého vodíka.

  3. Všetko pre zelený vodík.

    Hyundai investuje do všetkých oblastí od výroby cez distribúciu až po využitie vodíka v súkromných automobiloch, autobusoch a rozličných prostriedkoch mobility s cieľom podpory vybudovania vodíkovej spoločnosti.

Vozidlá poháňané palivovým článkom

Spoločne za budúcnosť bez emisií.

V roku 2013 Hyundai uviedol model ix35 Fuel Cell, prvý sériovo vyrábaný a predávaný automobil s palivovým článkom na vodík na svete. Krátky čas tankovania a dlhý dojazd v kombinácii so šetrnosťou k životnému prostrediu predstavovali veľké benefity pre všetkých. Odvtedy Hyundai uviedol druhú generáciu ako osobný model NEXO a ťažký nákladný automobil XCIENT.

Priekopník: ix35 Fuel Cell.

Po vytvorení oddelenia pre palivový článok v roku 1998, uviedol Hyundai v roku 2013 prvý sériovo vyrábaný automobil FCEV, vybavený vlastným systémom palivového článku. 

Druhá generácia: NEXO.

Uvedenie modelu NEXO vzbudilo celosvetovú pozornosť jeho šetrnosťou k životnému prostrediu, výkonnosťou, komfortom, bezpečnostným vybavením a cenou. Otestujte si ho na IAA 2021.

V budúcnosti: STARIA Fuel Cell.

Koncom roka 2023 bude uvedená verzia viacúčelového vozidla STARIA, poháňaná palivovým článkom, čím sa rozšíri vodíkový horizont pre moderných vodičov.

Ako to funguje.

Vysvetlenie technológie pohonu automobilov palivovým článkom na vodík.

Vodík pre všetky druhy dopravy.

Nákladná doprava s nulovými emisiami je už realitou vo Švajčiarsku. Hyundai zaujíma dvojaký prístup a uvádza elektrické vozidlá s palivovým článkom, pričom súčasne spolupracuje s lokálnymi partnermi pri podpore rozvoja vodíkovej palivovej infraštruktúry.

An Xcient fuel cell truck driving.

Partnerstvo s H2 Energy

Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) je spoločným podnikom Hyundai Motor Europe a švajčiarskej inovatívnej iniciatívy H2 Energy. HHM prenajíma nákladné vozidlá XCIENT poháňané palivovým článkom prepravným spoločnostiam vo Švajčiarsku a Európe.